Framme i Cusco

Efter en minst sagt skumpig flygtur som dessutom blev forsenat 1 timme pga tekniskt fel landade jag till slut i Cusco. Flygresan fick mig att tanka pa filmen "Alive" dar ett fotbollslag stortar i Anderna, jag kikade runt i kabinen men sag ingen som sag aptitlig ut, skulle vara nagon av flygvardinnorna kanske.

Jag blev hamtad av Perus Challenge och vi akte direkt till bostaden. Vi bor i Larapa utanfor Cusco. Det finns inga turister har, vi e dom enda gringos i omradet. Det ser ut som en kakstad, skjul overallt och vagarna bestar av jord. Men vi bor bra, all bekvamlighet forutom varmvatten.

Idag pa morgonen akte jag upp till skolan som ligger 600 hojdmeter upp pa slingriga grusvagar med stup langs ena vagrenen. Vid skolan kom barnen utspringande ropandes "Hola amigos!" och alla skulle kramas. Det gar inte riktigt att beskriva i ord, jag ska tanka upp fler bilder senare. Vi hade teckning dar dom fick gora pappers kanguruer med var assistans. Varje gang man gick in i ett klassrum ropade alla i kor: "Buenos Dias Amigo".

Lite fotboll sparkade vi ocksa, jag gjorde forsta malet ikladd Plain Kitchens korplags kepa!

Nu har vi helgen fri, men jag och tre andra ska upp i bergen igen far att bygga fardigt ett hus at en kvinna och hennes tre barn eftersom hon har blivigt vrakt fran det boendet hon hade pga hennes alkoholiserade gubbe som inte projsar hyran. En bit land har hon men han har inte lyckats bygga nagot dar sa Perus Challenge stallde upp. Huset ar halvfardigt sa vi ska forsoka gora klart det imorgon. Man gor tom tegelstenarna sjalv av lera och gras.

Jag sitter pa ett internet cafe nara bostaden nu, jag ska tillbaka och fixa lite mat innan jag blir for trott, jetlagen sitter fortfarande i.

/Peter

Kommentarer
Postat av: Familjen Johansson

Trevligt att höra av Dig Peter.
Det skall bli roligt att följa Dina upplevelser.
MVH Leif

2007-10-06 @ 22:10:12
Postat av: Kaktusblomma

Direkt in i verkligheten alltså! Vilken resa det verkar bli...

2007-10-09 @ 22:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0