Dag 1, rundtur i Lima

Flygresan var låååång men ganska bekväm. 13 timmar nonstop från Amsterdam. Jag kollade höjdmätaren när vi lyfte för att se hur högt 3300 m är...det är en bit upp alltså, såg bara moln nedanför. Framme i Lima blev jag hämtad av resebyrån som ordnat hotell och stadsrundtur åt mig.

Lima är en kaotisk stad på kvällen. Det tutas absolut hela tiden från bilar, trafikpoliser överallt som blåser i visselpipor och ett ständigt uppvaktande från gatuförsäljare. Kan bli lite påfrestande i längden men man vänjer sig faktiskt.

Dagen efter så blev det buss och promenad runt Limas sevärdheter. Några museibesök hann vi också med. Och en superb lunchbuffé bestående av peruanska specialiteter. Mycket proffesionell stadsrundtur, kan rekommenderas för er som tänker åka hit.

Nu ska jag strax bli körd till flygplatsen för att flyga till Cusco där Peru´s Challenge ska hämta mig.

Det finns lite bilder från Lima på min fotosida på
www.flickr.com/photos/volonteer/

/Peter


Kommentarer
Postat av: Jari Kuusela

Hur lokala är duvor egentligen? De såg ju exakt likadana ut som dom på Drottningtorget.

2007-10-05 @ 14:06:37
Postat av: Mia o Janne

Hejsan på dig!
Häftigt att se bilder där jag( Mia) Har varit bla. museet.Cusco är ju lite mindre stad men rätt mycket liv och många tiggare. Jag minns att de var många barn som sålde vykort de var deras sätt att tigga ihop pengar.Då gjorde dom ju ändå lite nytta.Nu hoppas jag inte du blir höjdsjuk när du får flyga dit i stället för att åka buss.Men du vänjer dig och de går över.Man kan få jä.... ont i huvet.En bra gerj är att dricka cocate varje dag hela tiden.Cocatet är bra på många sätt jag lovar dig.De är inte så gott med deras kaffe.
När du gått Incaleden för den skall du gå.Då får du äta marsvin........en gå grej.
Vi hörs här på din blogg//Janne o Mia

2007-10-05 @ 23:08:31
Postat av: Kaktusblomma

Hej hopp! Jag har läst inlägget! Kram Kaktusblomma

2007-10-09 @ 22:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0