1 dag kvar

Imorgon börjar äventyret!
För er som inte jobbar på Guide Konsult eller känner mig kan jag nämna att mitt namn är Peter och jag ska arbeta som volontär i byn Pumamarca strax utanför Cusco i Peru under oktober - december.
Volontäruppdraget är en del i den satsningen Guide gör för Perus Challenge som organisationen jag ska arbeta hos heter. Istället för att skicka julklappar till sina kunder så sänder Guide ut anställda som volontärarbetare två gånger om året för att hjälpa till i Peru. Den här hösten föll lotten på mig och jag kommer att skriva min dagbok här på bloggen.

Förberedelser hittills:

Spanskakurs på CD
Vaccinationer,hur många sprutor som helst..
Hundvakter (Tack Brorsan, Jari, Bonso, Johan, Ulf , föräldrar m.m.)
Studerat tidigare volontärers dagböcker.
Läst om "Tintin och Solens tempel"

Tidigt imorgon åker jag och på torsdag börjar jag arbetet i Pumamarca som ligger 3900m över havet utanför Cuzco. Undrar hur man fixar både höjd och kulturomställning.

Lite pirrigt är det allt. Nu ska det packas!

/Peter 

Länkar:
Perus Challenge
Guide Konsult

Kommentarer
Postat av: Kaktusblomma

Jag har addat din nya blogg! Du, jag önskar dig en riktigt bra och härlig resa med fantastiska upplevelser. Jag vill ju åka nästa höst, så skriv så mycket detaljer som möjligt om platser, transporter, maten, att tänka på etc... ja, om du har tid och lust alltså... Gillar din humor; förberedelser Läst Tintin... *haha*. Mycket bra start... ;-)
Ha en fin resa dit! Peru, here you come...
Kram Kaktusblomma från Aftonbladet...

2007-10-01 @ 21:47:07
Postat av: Bjarne

Här kommer en hälsning från en i V 75 gänget det var ju surt att vi inte kunde fixa en rejäl reskassa innan du åkte. Nu får du ladda din batterier med en massa, som jag hoppas häftiga intryck. Ha en så bra resa som möjligt och lycka till. Jag
skall följa dig här på bloggen.
Bjarne

2007-10-02 @ 00:10:06
Postat av: BjörnS

Hola compadre... En lyckatill-kick rätt i krysset från det trygga, varma, lugna, astråkiga kontoret ;-)
Låt din Nikon smälla, här ska kollas blogg...
/B

2007-10-02 @ 09:44:52
Postat av: Monica

Hej
ha en riktigt underbar tid i Peru.

2007-10-02 @ 15:59:47
Postat av: Anders och Susanne

Vi kommer att läsa denna blogg varje dag, med spänd förväntan! Anders håller på att installera Skype på sin dator. Han får väl igång den lagom till du kommer hem, även om han är it-ansvarig på Naturbyrån.
Ser också fram emot många fina bilder.
hälsn a&s

2007-10-04 @ 19:17:59
Postat av: Cristal

Wow hoppas verkligen du får en fantastisk resa och ett minne för livet. Det är en himla fin julklapp ni ger till era kunder och du ska vara stolt över din insats som komma skall under dessa 3 månader.
Peru to be continued...
// Cristal

2007-10-05 @ 12:26:56
URL: http://www.lenuitnoir.blogspot.com
Postat av: Brorsan

Kul att du överlevde resan. Spännande läsning, lite svårt att fatta hur det är att leva där. Det ger perspektiv på vad som är viktigt, ny platt-TV eller tak över huve´t. Det måste för övrigt vara ditt första fotbollsmål någonsin! - Grattis!!
/Brorsan

2007-10-07 @ 18:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0